9 Ağustos 2009 Pazar

Perde Pilavı


Malzemeler: İç Malzemesi:
  • 4 adet tavuk göğsü
  • 1 kg pirinç
  • 300 gr badem
  • 100 gr dolmalık fıstık
  • baharat
Hamurun Malzemesi:
  • 3 yumurta
  • 5 yemek kaşığı yoğurt
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağından biraz eksik sıvıyağ
  • tuz
  • aldığı kadar un
Hamurun Hazırlanması:
Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yapıyoruz.

İçinin Hazırlanması:
Pilavı biraz diri olacak şekilde pişiriyoruz(ben tavuk suyu ile pişirdim).Tavukları haşlayıp küçük parçalara ayırıyoruz.Bademleri önce sıcak suda bekletip kabuklarını soyuyoruz.Sonrada tavada biraz kavuruyoruz.Büyük bir kabın içerisine, pilav, tavuk, badem, dolmalık fıstık ve baharatları koyup harmanlıyoruzÖnceden hazırladığımız hamuru bir küçük birde büyük parçaya ayırıyoruz.Pilavı yapacağımız (ben fırına dayanıklı derin bir cam kap kullandım) kabı yağlıyoruz.(Bademlerin bir kısmını hamurun altına koyuyoruz.)Hamuru merdaneyle açıp pişireceğimiz kabı kaplayacak şekilde yerleştiriyoruz.İçine pilav karışımını koyuyoruz.Küçük parça hamuru da üzerini kaplayacak şekilde açıp kapatıyoruz.180-200 derecede hamur pişinceye kadar pişiriyoruz.Ters çevirerek servis yapılır.Afiyet olsun.

Not:Tarifi portakal ağacından aldım tarif için teşekkürler..

2 yorum:

nanekokusu dedi ki...

bu pilavı çok severim hiç denemedim inş. bir gün kısmet olursa bende yapmayı isterim selamlar.

nanekokusu dedi ki...

bu pilavı çok severim hiç denemedim inş. bir gün kısmet olursa bende yapmayı isterim selamlar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin