4 Ekim 2009 Pazar

Paşa Pilavı


Malzemeler:
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1-2 yemek kaşığı margarin veya tereyağı
  • 2 su bardağı kaynar su
  • tuz
Köfteler İçin:
  • 500 gr kıyma
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 yumurta
  • 1-2 dilim ekmek içi
  • tuz
  • baharat (kimyon karabiber vb.)
  • köfteleri kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:
Önce pirinçleri ayıklayıp yıkadıktan sonra sıcak suda yaklaşık 20 dakika bekletiyoruz.Daha sonra tencerede yağımızı eritiyoruz.Ardından suyunu süzdüğümüz pirinçleri ekliyoruz ve pirinçleri kavuruyoruz.Üzerine 2 su bardağı kaynar suyu ekliyoruz.Tuzunu da ekleyip karıştırıyoruz.Kapağını kapatıyoruz.Kaynamaya başlayınca ocağın altını kısıp göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz.Bu sırada kapağını açmayın.Pilavımız piştikten sonra demlemeye bırakıyoruz ve köftelerimizi hazırlıyoruz.
Derin bir kabın içine soğanı rendeliyoruz ve suyunu sıkıp döküyoruz.Yumurtayı ekliyoruz.Kıymayı ekliyoruz ve elimizle biraz karıştırıyoruz.Bayat ekmek içlerini ekliyoruz.Ben bayat ekmekleri iyice kurutuyorum ve rondoda çekiyorum un gibi oluyorlar.Sonrada derin dondurucuda uzun süre saklayabiliyorum.Köftelerime de bunu kullanıyorum hem ekmekler de ziyan olmamış oluyor.Tuzunu baharatını ekliyoruz ve iyice yoğuruyoruz.İsterseniz sarımsak da ekleyebilirsiniz.Yoğurduktan sonra fındıktan biraz daha büyük yuvarlaklar yapıyoruz.Tüm kıymalı harcı bu şekilde yuvarlak köfte yapıyoruz.Kızgın yağda kızartıyoruz.Servis yaparken çukur bir kasenin tabanına 7-8 misket köfteden koyuyoruz üzerine pilavdan koyuyoruz.Servis tabağına ters çevirerek yerleştiriyoruz.Afiyet olsun..



3 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ,pilavın gerçekten de paşalara lâyık olmuş.Resmi ilk gördüğümde "İlk yemek davetimde bunu yapmalıyım." dedim kendi kendime.Ellerine sağlık :) ( Elif76)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Benim için kesin paşa pilav olurdu:)
Çünkü köfte düşkünlüğüm sayesinde zaten midemin paşası şimdi bu nefis şey:)
ellerinize sağlık!

Alime dedi ki...

elif76 ve mutfak havlusu teşekkürler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin